Wednesday, June 19, 2013

Arco de Almedina, Coimbra - PORTUGAL

Last week my mother went to Coimbra, her birthplace, and sent me this beautiful card of the Arco de Almedina (Almedina Arch) the entrance gate into the oldest part of that amazing town - a true live museum. That little shop you see near the arch has the cheapest postcards in town, and a nice selection of secondhand books - worth a visit! Thanks a lot mum... when are you going abroad again? This postcard took 7 days to arrive!

Arco de Almedina, Coimbra - PORTUGAL
 
The Arco de Almedina in Coimbra is the gateway to the old city and is part of the 11th century wall built by the Arab conqueror Almansor. The tower over the arch has had many uses and in the 14th and 15th centuries was the Casa da Câmara, the equivalent of the town hall. It is presently the Municipal archive. The street leading uphill from the arch, the Rua de Quebra-Costas, translates aptly as ‘backbreaker’ street.


 

2 comments:

  1. O sr. da lojinha já me fez descontos e já me ofereceu postais. Cada vez que vou a Coimbra, tenho de lá ir sempre comprar postais. Apesar de não ir assim tantas vezes a Coimbra, o sr, já me conhece :D

    ReplyDelete
  2. Por acaso nunca comprei lá postais... disse que eram os mais baratos pelo que li no Forum :P - mas já lá comprei dezenas de livros em segunda mão, nessa e noutras lojas daquela zona; claro que a partir de agora além deos livros irei olhar para os postais! :)

    ReplyDelete